Řekni nám něco o sobě ve 3 větách
Jsem z Prahy, baví mě marketing, rychlost, adrenalin a efektivně využitý čas. Moc neumím vypnout, pořád něco dělám – ideálně víc věcí najednou a stejně mi ke spokojenosti každý den pár hodin chybí. Baví mě nové chytré technologie, ekologická řešení a rád utíkám do světa sci-fi a fantasy.
Jak dlouho pracuješ v Ayming a co tě do firmy přivedlo?
V Ayming jsem právě začal svou druhou sezónu. Přivedla mě sem náhoda – resp. HR Nikola Vaňková mě oslovila ve správnou chvíli skrze LinkedIn. Bylo to období, kdy jsem dokončil velký projekt v rámci agentury – předali jsme řízení marketingu zpět internímu týmu klienta a já jsem se chtěl pracovně usadit a využít roky nabytých zkušeností ve stabilní větší firmě, kde budu moct rozvíjet značku s vidinou dlouhodobé spolupráce.
Co tě na práci MKT specialisty v Ayming nejvíc baví?
Baví mě vidět progres, který jsme společně v rámci prezentace firmy za jeden rok dokázali. Podařilo se mi plynule navázat na práci předchůdkyně, zapojit (alespoň částečně) celou českou pobočku a nastartovat spoustu nových procesů a přístupů. V poradenském B2B prostředí je velký prostor pro realizaci a zatím se mi daří do nových nápadů nadchnout i zbytek českých Aymerů.
Co je na tvojí práci nejsložitější?
Prioritizace. Nesnažit se zvládnout všechno a hned, ale postupně směřovat k cíli i vzhledem k omezeným lidským zdrojům. Nehnat se jen za čísly, ale mít stále na paměti dlouhodobě budovaný obraz firmy, konzervativní prostředí a nastavená pravidla v rámci celé společnosti napříč 14 zeměmi.
Na jaký pracovní úspěch nebo výsledek jsi nejvíce hrdý?
Jsem hrdý na výsledky, zejména primární – velký počet kvalitních leadů pro sales. Neměřitelné, dlouhodobé brand strategie jsou důležité, ale dokázat v krátkém čase dosáhnout měřitelného úspěchu je naplňující. Podařilo se mi výrazně pokročit ve využívání CRM v mailinzích a ve vylepšení práce s databází kontaktů. Také jsme se začali prezentovat na eventech – ty největší nás teprve čekají a určitě budou úspěšné.
Jak vyhledáváš nové možnosti propagace?
Mluvím s lidmi v oboru, inspiruji se u kolegů v zahraničí, snažím se mít přehled i v rámci sociálních sítí, trendů atd. Zde lze odvodit i vhodné off-line aktivity – jako například eventy: co a jak rezonuje a o čem hovoří cílová skupina. Samozřejmě je hrozně důležitý blízký kontakt se sales, kteří jsou v denním kontaktu s potenciálními klienty.
Máš nějaké osobní tipy, jak být úspěšný v B2B marketingu?
Důležité je se oprostit od standardního B2C marketingového/sales smýšlení a dokázat se zaměřit na opravdové cíle, kterými je úspěch klientů. Pokud jsou oni úspěšní a my jsme jim jako poradenská firma pomohli k jejich úspěchu, budou s námi dále spolupracovat a rádi pomohou i s referencemi. Zároveň je zásadní ukazovat to, v čem je firma výjimečná oproti konkurenci – například v Ayming je to naprosto nadstandardní zázemí konzultantů, kteří celoročně pomáhají klientům s jejich projekty. Znají prostředí a mají s nimi blízký vztah, tudíž dokážou identifikovat další projekty a tím zase pomáhat k jejich úspěchu. A úspěch, resp. spokojenost klientů je alfa a omega.
Proč rád pracuješ v Ayming?
- Je to několik vzájemně provázaných důvodů. Vyhovuje mi spojení zázemí velké mezinárodní firmy s malým českým týmem, kde se všichni znají a rozumí si. Marketingoví manageři každé země se jednou ročně setkávají osobně a známe se z mnoha společných meetingů, tudíž je zde vztah jak s českým týmem, tak i mezinárodně v rámci oddělení a specializace.
- Náš primární produkt – poradenství v daňovém odpočtu na výzkum a vývoj, má potenciál zlepšovat český průmysl a podporovat firmy, které inovují a vymýšlejí vlastní řešení. Nechci se smířit s představou České republiky jako montovny. Rád svou troškou přispěji k tomu, aby naše společnost směřovala k lepší a hodnotnější budoucnosti. A ta je podle mě ve vědě, vývoji, výzkumu a inovacích obecně.
- Líbí se mi hodnoty firmy, skvělá přátelská atmosféra a inspirativní prostředí chytrých lidí, kde se každý vyzná v tom svém oboru. Dohromady to vytváří zajímavou skupinu, která si má o čem povídat a čemu se společně smát u oběda, v kanceláři i při občasných akcích mimo ni.
Jak rád trávíš volný čas? Jak relaxuješ? Jaké jsou tvé koníčky?
Aktuálně přestavuji dům ze 14. století, na což padá většina volného času. Rád jezdím na hudební festivaly a výlety svým 40 let starým obytným autem. Skoro všude mi dělá parťáka můj pes, staroanglický bulldog Lara. Ze sportů se nejraději pouštím z kopce dolů na horském kole, ale neexistuje moc sportovních aktivit, které by mě nebavily. Zajímá mě vše kolem aut, ve volnu se už pár let podílím na projektu Posedlí Dakarem, který tak nějak spojuje více věcí, které mě baví. A když je čas relaxovat? V rámci dovolených jsem velmi flexibilní — dokážu si maximálně užít náročný přechod pohoří s batohem bez signálu stejně jako relaxaci na pláži u moře při poslechu audioknihy s drinkem.
Žádné komentáře